Roda: Nestleove žitarice nisu zdrav doručak!

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Je li Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo postalo važnije poslovanje jedne multinacionalne kompanije od zdravlja hrvatskih građana? Kako je moguće da ova državna ustanova sudjeluje na skupu gdje se kao zdravi obroci promoviraju žitarice tvrtke Nestle iako je poznato da one sadrže visok udio šećera? Je li javnom zdravstvu važniji privatni profit od zdravlja djece?"

Ova su pitanja jučer u javnom otvorenom pismu postavili predstavnici udruge Roda nakon što su saznali da je prošlog tjedna, 14. ožujka, u Školi narodnog zdravlja "Andrija Štampar" održan stručni skup pod nazivom "Ukusan i hranjiv doručak svakog jutra", a koji su zajedno organizirali HZJZ i - tvrtka Nestle.

Naziv skupa zapravo je dio istoimene Nestleove kampanje predstavljanja novih receptura žitarica za doručak pa ispada da se HZJZ izravno uključio u marketinšku kampanju jedne multinacionalne kompanije!?

Još je spornije što cijelu priču podržavaju uvaženi stručnjaci kao što je pedijatar Milivoj Jovančević, inače UNICEF-ov edukator, te premijerova supruga dr. sc. Sanja Musić Milanović, voditeljica Službe za promicanje zdravlja HZJZ-a, koautorica kurikuluma Zdravstvenog odgoja. U Rodi se sada s pravom pitaju hoće li njihovi proizvodi uskoro preplaviti hrvatske vrtiće i škole.

- Slušali smo stručnjake HZJZ-a kako u medijima propagiraju zdrav doručak, da su zobene pahuljice zdrav i cjelovit obrok. Apsolutno se slažemo s tim. No, kako se onda moglo dogoditi da se odjednom propagira "doručak" koji dolazi iz kutije, namirnica s raznim aditivima i uz to još s 35 grama šećera na 100 grama proizvoda! I nakon najavljenog smanjivanja šećera na 30 posto još uvijek će biti u kategoriji slatkiša, a nikako u kategoriji zdravog obroka.

U kojem je trenutku "35 grama šećera na 100 g obroka" iz kutije postalo zdrava hrana?, pita se predsjednica Rode Mirela Blažanović.

O tome da je na skupu u "Štamparu" prvenstveno bila riječ o promidžbi novih proizvoda u suradnji s HZJZ-om svjedoči i činjenica da ga je otvorila Olivera Međugorac, voditeljica komunikacija i marketinških servisa Nestle Adriatica.

- Smatramo da je nedopustivo da jedan zavod koji bi trebao raditi u javnom interesu očito promiče interese pojedinih firmi, a nauštrb zdravlja naše djece. S autoritetom HZJZ-a, uglednih pedijatara i nutricionista iza sebe, žitaricama ove kompanije otvara se put u domove mnogih obitelji, ali i u vrtiće, škole i bolnice, navodi se u pismu Rode, koje je osim medijima adresirano i HZJZ-u te ministru zdravstva Rajku Ostojiću. (M. JERIN)


Podijeli: Facebook Twiter